תפריט נגישות

רב"ט אביעזר מאיר אסף ז"ל

אביעזר מאיר אסף
בן 20 בנפלו
בן מרים ואריאל משה דוד
נולד בדולב
בג' באדר ב' תשנ"ה, 4/3/1995
התגורר בדולב
התגייס ב-15.3.2015
שרת בחיל השריון חט' 401
נפל בעת שירותו
בכ"ז באלול תשע"ה, 11/9/2015
מקום קבורה: דולב
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בן מרים ואריאל משה דוד. נולד ביום ג' באדר ב' תשנ"ה (4.3.1995) בדולב שבחבל בנימין. אח של צוריאל, מיכל, יונה, נחמיה, נעה ושלמה.

אביעזר-מאיר גדל ביישוב דולב. למד בבית הספר היסודי האזורי "אריאל" והמשיך ללימודים בישיבה התיכונית "מקור חיים" בכפר עציון.

נער רגיש ובעל יכולת נתינה יוצאת דופן. ליבו רחב והוא נכון להושיט עזרה וסיוע לכל אדם בכל דבר ועניין. חברותי ופעיל בתנועת הנוער "בני עקיבא", בנעוריו היה כתב בעיתון "זרעים" של התנועה.

מגיל צעיר בלט ביכולת הנתינה שלו ובתרומה לזולת. תרם דם מדי שלושה חודשים, וכנער גידל שיער ארוך במטרה לתרום אותו להכנת פאות לחולי סרטן.

הוא אהב לטייל בשבילי הארץ והשתתף בחוג של נוער מטייל מאזור גוש עציון בשם "חנקן". כן, אהב לצלם תמונות טבע והתנדב כצלם בסוכנות הידיעות "תצפית".

אביעזר פיתח בכישרון רב תחביבים רבים, בהם פיסול בעץ ונגינה בגיטרה. אהבתו הגדולה הייתה לכתיבת שירה והוא מינף כישרונו זה במסגרות שונות. כך, הוא היה פעיל ומוביל בחוג "נופשיר" לנוער כותב שירה שהוקם ב"בית אורי צבי גרינברג" בירושלים.

בגיל שש-עשרה ערך מבחר משיריו, שאותם כתב בתקופה שבה הלך ב"שביל ישראל", בספרון תחת השם "למבס – פת מסע". אחד השירים נקרא "בריאות", ואלו מילותיו: "הוא הפסיק לעשן / זה רע לרֵיאוֹת / הוא מקפיד לשתות / זה טוב לכְּלָיוֹת. // באלכוהול לא נוגע / זה מזיק לכבד / ממזון מהיר בורח / אל הבריא הוא נודד. // ונזהר מדיבורים רעים / אותם אינו אוהב / כי יש גם דברים / שהם רעל ללב".

אביעזר היה קשור מאוד לכל בני משפחתו. בחופשותיו מן הלימודים ביקר את אֶחיו וסייע להם, בהעברת דירה ובביצוע עבודות שונות.

כשסיים בגרויות וטרם גיוסו לצה"ל, התנדב לשנת שירות ב"ארגון השומר החדש". במסגרת זו, הצטרף לתכנית המנהיגות של הארגון והוצב במצפה במושב ציפורי בגליל. החקלאים להם סייע אהבו והעריכו אותו.

בסיום שנת השירות, ביקש דחיית שירות נוספת כדי ללמוד תורה בישיבה, והחל לימודים לתקופה של חצי שנה בישיבת "עטרת כהנים" בעיר העתיקה בירושלים.

אביעזר היה איש ספר ורוח אך גם בעל חוסן גופני רב, וככזה שאף לתרום ככל יכולתו גם במסגרת שירותו הצבאי. הוא ביקש לקחת חלק בימי הגיבוש והמיון לסיירות השונות, אולם זה לא נסתייע.

ביום 15.3.2015 התגייס לצה"ל. הוא הוצב בחיל השריון ושירת בפלס"ר (פלוגת סיור) 401. בין ההכשרות שעבר, הוא נשלח מטעם הפלס"ר לקורס בנאים אותו סיים בהצטיינות.

רגישותו ונדיבותו הרבה של אביעזר עמדו לו גם בעת שירותו הצבאי, והוא ביקש לעזור לחבריו לשירות בכל שיכול היה. כך, בני משפחתו סיפרו כי פנה לעמותה העוסקת בתרומות איברים לשם בירור האם בתור חייל קרבי יוכל לתרום כליה לאימו של אחד מחבריו לצוות.

רב-טוראי אביעזר-מאיר אסף נפל בעת שירותו ביום כ"ז באלול תשע"ה (11.9.2015). בן עשרים בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בדולב. הותיר הורים ושישה אחים ואחיות.

אביעזר מונצח באנדרטת "יד לשריון" בלטרון. לאתר יוטיוב הועלו סרטונים לזכרו, בהם מצגת תמונות מחייו וסרטון מערב אזכרה, בו מספרים עליו בני משפחתו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה