תפריט נגישות

סגן דיוויד דמלין ז"ל

דיוויד דמלין
בן 29 בנפלו
בן רובי ואליוט
נולד בהרצליה
בח' בסיון תשל"ג, 8/6/1973
התגורר בתל אביב
התגייס ב-28.11.91
שרת בחיל הנדסה פלחה''ן עוצבת "הבזקה"
נפל בפעילות מבצעית
בי"ט באדר תשס"ב, 3/3/2002
מקום נפילה: סמוך לעפרה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, שני אחים - ערן ושאול ואחות - איזבל

קורות חיים

נולד בהרצליה, בן שני לרובין (רובי), אח לערן ובן רביעי לאביו אליוט (לו כבר היו 2 ילדים מנישואים קודמים). בגיל 5 עבר לגור בכפר נטר עם הוריו ואחיו. כמו כל משפחתו אהב דיויד בעלי חיים ובמהלך כל ימי ילדותו הקדיש שעות לעזור לרווחת בעלי חיים. בגיל 9 עבר עם אחיו הבכור ערן ואמו לגור בתל אביב.

דיויד הקדיש שעות רבות למוסיקה. כשרונו המוסיקלי נתגלה במרכז המוסיקה ביפו, שם החל לנגן בקרן יער. בכיתה ט', לאחר שנתיים בתיכון חדש, החל את לימודיו בבית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין בגבעתיים במגמת מוסיקה. דיויד ניגן במהלך השנים בתזמורת של מרכז המוסיקה ותלמה ילין בקרן ראשונה והופיע בארץ ובחו"ל. בשנותיו האחרונות בתיכון למד ניצוח מוסיקלי ושקל גם להתמחות בתחום זה.

את שירותו הצבאי עשה דיויד בהנדסה קרבית כחייל קרבי בגדוד "המחץ". הוא סיים טירונות כמצטיין פלוגתי ולאחר מכן סיים את קורס מש"קים כחניך מצטיין. את בה"ד 1 סיים כמצטיין פלוגתי ולאחר מכן עשה השלמה חיילית בקורס קציני הנדסה. הוא תפקד כמ"מ בטירונות, לאחר מכן כמ"מ בקורס משקים ולבסוף כסמ"פ בקורס מש"קים. לאחר שמפקד הפלוגה בקורס נאלץ לעזוב מילא דיויד את תפקיד המ"פ בפועל (בדר"כ תפקיד שלישי של מ"פ). דיויד גם שימש כמ"פ בפלוגה של גדוד "המחץ" בעת שהייתה בפעילות מבצעית בחברון. את כל תפקידי הפיקוד כמ"פ עשה דיויד בשנתו הרביעית בצבא ולא במשך שירות קבע נוסף.

לאחר שחרורו מהצבא נסע לטיול בדרום אמריקה למספר חודשים ולאחר מכן החל בלימודיו האקדמאים בפילוסופיה ופסיכולוגיה. בשנת 1998 התבקש ע"י יו"ר אגודת הסטודנטים לרכז את מאבק הסטודנטים להורדת שכר לימוד. דיויד לקח על עצמו את התפקיד באחריות רבה: הוא ארגן הפגנות, ניהל את המטות השונים, דאג לחסימת הכניסה לאוניברסיטה ולקשר עם אמצעי התקשורת. במהלך המאבק נעצר דיויד פעמים רבות ע"י המשטרה.

לכשהסתיים המאבק נתבקש דיויד לרכז אקדמית את המכינה הקדם צבאית חילונית למנהיגים צעירים בקיבוץ מיצר. בתקופה ההיא גילה דיויד את אהבתו לאופניים והוא התנה את עלייתו למכינה ברמת הגולן רק אם יעלה לשם רכוב על אופניים. מאז חזר על הנסיעה הארוכה (רמת הגולן - תל אביב ולהפך) מספר פעמים. בתור הרכז האקדמי הוא החל לעניין בני 18 בגיוס לשנת י"ג במכינה. הוא שקד על הקניית ערכים, מוסר ופילוסופיה לבני נוער ע"י "חברותות" שקיים בביתו עד השעות המאחרות של הלילה. בד בבד הוא פעל בנושא איכות הסביבה ברמת הגולן כמו הפעלת פרוייקט ניקוי הנחלים מלכלוך שמותירים אחריהם המטיילים. בשנים אלו החל ללמוד לתואר שני הוא השקיע מזמנו ללימוד פילוסופיה של החינוך, יחד עם תרגול סטודנטים לתואר ראשון בלוגיקה באוניברסיטת תל אביב.

לקראת שירות המילואים שבו נהרג, נשאל דיויד ע"י רכז המכינה אם הוא מעונין לקבל דחיית שירות. דיויד השיב בשלילה בטענה שלא יוכל לעמוד בפני תלמידיו המתגייסים אם הוא בעצמו ידחה את השירות. בנוסף למרות שתמך במכתב הקצינים סירב לחתום עליו והחליט לצאת למילואים מחמת הדוגמה האישית לתלמידיו אליה היה מחויב.

לאחר קבלת הדברים שלקח דיויד למילואים נמצא הספר הקוד האתי של הצבא.

דיויד היה בן 28 במותו. הוא הותיר אחריו את אמו רובי, אביו אליוט, אחיו ערן, שאולי ואיזבל, חברתו האהובה קרני (אותה הכיר באוניברסיטה) ואת הכלבה גבי אותה אימץ בקיבוץ.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה