תפריט נגישות

אחיעד אהוד אטינגר ז"ל

דברים לזכרו מאתר ההנצחה של משרד ראש הממשלה


הרב אטינגר אחיעד, בן 47, תושב עלי, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע אנושות בפיגוע בצומת אריאל שבשומרון.

הרב אטינגר עמד בראש ישיבת "עוז ואמונה" בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב.

אביעד גזבר, תושב היישוב עלי, חברו ותלמידו של הרב אטינגר, סיפר עליו: "הרב אטינגר היה סוג של מלאך. כל משימה שהייתה הוא היה מתייצב ועושה אותה בצורה הטובה ביותר", אמר. "הרב חילק את חייו בין עלי לבין דרום תל אביב, שם הקים ישיבה ועמד בראשה. הוא דמות מופת ואין בו טיפת חומריות. תמיד עזר וקיבל את כולם בסבר פנים יפות, תוך שהוא מקרב אל קיום תורה ומצוות".

ראש ישיבת קדומים ורבו של הרב אחיעד אטינגר, הרב יצחק בן שחר, ספד לתלמידו, "מסירות הנפש של הרב אחיעד במותו ממשיכה את מסירות הנפש של מסכת חייו. מתמיד גדול היה. אותה מסירות נפש המשיכה גם בדרום תל אביב, המשיך ללמוד וללמד, לעמוד בראש ישיבה. מסירות לאומה, מסירות גדולה של אחיעד ותמר לבית שהם בנו, לחינוך הילדים, לחשיבה על כל סביבתם".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, ספד לרב אחיעד אטינגר, "איפה יש בעולם יש בנאדם שזה כל כך פשוט לו, עם 12 ילדים, שכשהוא שומע ירי הוא מסתובב, כי אפשר לעזור. איפה יש בעל כזה, אבא כזה, שזה כל כך פשוט לו? איך דווקא אתה שבאת מעלי נפגעת על אם הדרך בכיכר המרכזית, ואחרי שעות הבנתי שכל חייך רצית להיות גשר, רצית להיות גשר בין ההתיישבות השורשית בעלי, בין עם ישראל בתל אביב ובין תורת ישראל. כנראה שעל אם הדרך הקדוש ברוך הוא מחפש גשרים ואתה היית הגשר הזה. הנחמה שלנו לא תהיה בכך שכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל אלא רק בכך שהגשר הזה ימשיך לחיזוק עם ישראל וארץ ישראל".

הבת אפרת ספדה לאביה, "ממש עכשיו בבית החולים התברר לי שיש לך עוד כמה בנים שקוראים לך אבא ולא מוכנים שתפסיק לגדל אותם. המחבל הארור הזה חשב שהוא הפסיק חיים אבל הוא לא ידע כמה חיים השארת פה. אבא, כמה הספקת בזמן שהיית פה, כל הזמן היית בעבודה, בעבודה על עצמך ובעבודה בשביל הזולת. נלחמת לעשות טוב. כמה השקעת בישיבה וכל הזמן היא היתה בראש שלך. הכל עשית בשביל להוסיף טוב. כל הזמן דיברת על להוסיף עוד ועוד פרויקטים שיוסיפו טוב גם בשכונה מסביב לישיבה. אתה לא יכול להפסיק באמצע, זה פשוט לא מתאים לך. אבא, רק עכשיו אני מבינה כמה ענווה היתה בך, כמה סיפורים שמענו עליך ולא ידענו. אבא, תסלח לי על כל הפעמים שלא מספיק כיבדתי אותך, תמיד היית חשוב לי כל כך. אני כל כך אוהבת אותך ולא מאמינה שאני צריכה לדבר עליך בלשון עבר. אבא, אתה גיבור אמיתי".

"כולם יצטרכו להיות עוד קצת יותר טובים בשביל להשלים על החסר שלך. אבא, אנחנו מבטיחים לשמור על אמא שכל כך כיבדת והערצת, שלא יכולת רגע אחד בלעדיה. אני אדאג לכל החיים שהשארת פה, כל הילדים ידעו בדיוק מי היית. אנחנו נגדל ונצמח כולנו. תן לנו כוחות. יהיה קשה אבל אני מבטיחה לך שנעשה הכל כדי להמשיך את החיים בצמיחה ובשמחה", הוסיפה הבת.

אלישיב, בנו של הרב אחיעד, ספד לו, "אבא, כל החיים דיברת איתנו על כמה שיותר להספיק והראית לנו דוגמה אישית. אבא כל החיים שלך היית לוחם נועז. גם ברגעיך האחרונים נלחמת ונתת לנו יממה להיפרד ממך. אבא, על שני דברים אני מבקש ממך סליחה, על כך שלא כיבדתי אותך מספיק ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך. יש לנו חיים ומשפחה להמשיך. את הרוח שלנו לא יוכלו לשבור".

הרב אטינגר הותיר אחריו אישה, תמר ו- 12 ילדים.

הוא הובא למנוחות בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה