תפריט נגישות

גיל-עד מיכאל שער ז"ל

מפעלי הנצחה


גילויי האחדות נמשכו אף בשבועות לאחר ההלוויה במהלכם של ימי מבצע "צוק איתן". מפעלי הנצחה רבים נקראו על שמו של גיל-עד כפרט ועל שמם של שלושת הנערים גם יחד:
סניף בני - עקיבא שבעופרים נקרא על שמו של גיל-עד. בית הכנסת ההולך ונבנה בשכונת נווה טלמון אשר בטלמון עתיד אף הוא לשאת את שמו של גיל-עד.
לקראת יום הולדתו ה- 17 של גיל-עד בחודש טבת (ינואר) בחרה משפחתו להקים קבוצה בפייסבוק בשם "המטבח של גיל-עד" לצורך קיום הנצחה פעילה. במסגרת זו שנקראה "מתוק בלב" - פנתה המשפחה וביקשה בחודש זה, לאפות עוגות, להכין תבשילים ולחלקם לשכן, לחבר או לאדם שאינו מוכר. ההיענות הייתה מפעימה ומרחיבת לב. אלפי אנשים חברו לרעיון, הכינו תבשיל או עוגה, והעלו את התמונות לרשת ומאז היזמה לעשיית הטוב ממשיכה, במגוון דרכים ורעיונות.
מלבד אלה הקימו שלוש המשפחות את "העמותה לזכר שלושת הנערים" במטרה להנציח את זכרם ולעודד פרויקטים למען אחדות עם ישראל וזהותו היהודית.
אחת מפעולותיה המרכזיות של העמותה הינה יוזמה משותפת של שלוש המשפחות וניר ברקת ראש עיריית ירושלים - מיזם "פרס ירושלים לאחדות ישראל" שיחולק סמוך ליום השנה לזכר הנערים. הפרס נועד לעודד ולהעלות על נס את פועלם של אירגונים ואישים בארץ ובתפוצות התורמים לאחדות העם בישראל, הד לאחדות שהתרחשה בעת החיפושים אחר הנערים.
על גבעה הסמוכה למקום חטיפת שלושת הנערים הוקם מתחם תיירותי "גבעת עוז וגאו"ן" (גיל-עד, איל ונפתלי) וניטעו עצים על ידי המשפחות השכולות.
פארק "נחל המורה" בעפולה המוקם על ידי קרן הקיימת לישראל ינציח אף הוא את זכר שלושת הנערים.
תחושת האחדות שנוצרה בתקופת החיפושים ובתקופת השבעה, נצרבה בתודעת העם בשירים שנכתבו לזכרם של שלושת הנערים ובפרויקטים חינוכיים והתנדבותיים רבים ומגוונים בישראל וברחבי העולם המתקיימים לזכרם.
ניתן לראות באתר יוטיוב חומר תעודי רב הכולל כתבות, שירים ועצרות המתעדים את האירוע ואת כל שנלווה לו מאז.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה