תפריט נגישות

סמל אמתי יונתן וסטרייך ז"ל

אמתי יונתן וסטרייך
בן 21 בנפלו
בן פנינה ודוד
נולד בארה"ב
בי"א בטבת תשל"ב, 29/12/1971
התגורר ברמת מודיעין
שרת בהרבנות הצבאית
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' באדר ב' תשנ"ב, 7/3/1992
מקום נפילה: כביש 443
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: הורים, אחות ואח

קורות חיים

בן פנינה ודוד. נולד ביום י"א בטבת תשל''ב (29.12.1971) בניו יורק, ארצות הברית, ועלה ארצה עם משפחתו בהיותו בן תשעה חודשים. המשפחה קבעה את מגוריה בבאר שבע, שם החל את לימודיו בבית-הספר הממלכתי-דתי 'רמב"ם'. כעבור שמונה שנים העתיקה המשפחה את מקום מגוריה לפתח תקווה ואמתי המשיך ללמוד בבית-הספר הממלכתי-דתי 'יבנה' בכפר גנים. בתום לימודיו היסודיים למד שש שנים בישיבה התיכונית 'כפר גנים'.

אמתי יונתן היה צעיר בעל רגישות והבנה יחידים-במינם לזולת, החל בחוג הקרוב של חברים ובני משפחה ועד לזרים גמורים, שנתקל בם לראשונה. הוא ניחן בענווה מופלגת ועל-כן רק הקרובים לו ביותר הכירו את סגולותיו ואת יכולתו לתפוס במהירות ולנתח מצבים ותופעות אנושיות. אמתי יונתן התגורר טרם שירותו הצבאי בישוב הדתי החדש 'רמת מודיעים' וארחות חייו שם היוו מופת לבני גילו ולצעירים ממנו. הוא המשיך בלימודים תורניים בישיבת ההסדר 'קרני שומרון'. אמתי יונתן גויס לשירות חובה בצה"ל ביולי 1990 במסגרת של"ת והוצב לשרת ברבנות הצבאית.

הוא נפל בעת מילוי תפקידו ביום ג' באדר ב' תשנ"ב (7.3.1992) בתאונת דרכים בכביש ירושלים-בן שמן ליד בית חורון והובא למנוחות בבית-העלמין האזרחי בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים.

הותיר אחריו הורים, אחות ואח. המשפחה הנציחה את זכרו ברכישת פרוכת לבית-הכנסת בישיבת 'כפר גנים' וכן בהוצאת ספרי זיכרון. כמו כן הוקם גן ציבורי בישוב 'רמת מודיעים' לזכר אמתי וחברו שנהרג עימו. ישיבת 'קרני שומרון' הקימה ספריית קלטות בנושאים תורניים לזכר אמתי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה