תפריט נגישות

רס"ל איל שורק ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

כריכת הספר

אייל שורק

נולד בי"ד בטבת, 13 בינואר 1979, בחבל ימית.
נרצח עם רעייתו יעל בכ"ח בסיון תשס"ב, 8 ביוני 2002, בפיגוע בכרמי צור.
בוגר מחזור תשנ"ז.

אייל נולד במושב אוגדה בחבל ימית, יישוב צעיר שהוריו היו בין מקימיו. הם התפרנסו מחקלאות, ואייל אהב מילדותו את הקשר לאדמה וליבוליה.
עקב פינוי חבל ימית בשנת 1982 עבר עם משפחתו למושב קדרון על יד גדרה. כעבור שנה יצאו אייל ובני משפחתו לניו-יורק לשליחות מטעם הסוכנות היהודית, ושהו שם כשנתיים. אייל השתלב בגן יהודי-אמריקני, ואחר כך עבר לבית ספר ציבורי. במשך הזמן רכש את השפה האנגלית והשתלב בחברת הילדים.
כאשר חזר לארץ עם הוריו המשיך בלימודיו בבית הספר שבמושב קדרון. לאחר מספר שנים עבר עם הוריו לכפר אדומים, ולמד בבית הספר שבמקום עד סיום כיתה ח'. בשנים אלו השתלב יפה בחברת הילדים, היה פעיל בתנועת הצופים וגילה אהבה רבה לטיולים ולטבע. אייל היה ילד יפה ומיוחד, מתעניין וסקרן.
לבית ספר בויאר הגיע בכיתה ט' יחד עם כמה חברים מכפר אדומים. הסתגלותו לבית הספר הגדול הייתה איטית. בתקופת לימודיו בתיכון התחבט והתבלט בשאלות פילוסופיות מעמיקות ושיתף במחשבותיו אנשים מצוות בית הספר. אייל היה מיוחד באהבתו לבני אדם ובנועם הליכותיו.
כאשר סיים אייל את לימודיו הוא פנה ללמוד במכינה קדם צבאית בעצמונה כדי לספק את הסקרנות שהתעוררה בו בקשר ליהדות ולהשקפת העולם שלו. בתקופה זאת הוא גילה את עולמו הפנימי ואת חיבורו העמוק למורשת היהודית. בתהליך ארוך של לימוד מעמיק הוא התחזק באמונתו והכין את עצמו לקראת גיוסו לצבא שהיה בעיניו יעד חשוב ביותר בשלב זה של חייו. אייל התגייס ליחידת "מגלן" והיה לוחם ומפקד של טירונים.
לדברי מפקדיו וחבריו, אייל פעל בנחישות ובדבקות במטרות שהציב לעצמו והיה חדור אמונה בדרכו. בתקופת שירותו הצבאי היה אייל מסור מאוד לתפקידיו וויתר על מאוויים פרטיים. אף לאחר שנישא המשיך בשירותו הצבאי וחתם על שירות קבע.
בהיותו בצבא הכיר את יעל ונקשרה נפשו בנפשה. לאחר היכרות של ארבעה חודשים הם החליטו להינשא. אהבתם הפליאה את כל יודעיהם. אייל ויעל זכו לחיות יחד במשך שנה וארבעה חודשים בלבד.
כאשר נרצחו אייל ויעל בידי שני מחבלים שחדרו ליישוב כרמי צור, הייתה יעל בסוף החודש התשיעי להריונה. בנחישות שאפיינה אותו ניסה אייל להילחם במחבלים אך נפגע מיד. יעל שחשה לעזרתו נפגעה גם היא.
זוג אוהבים ואהובים השאירו את משפחותיהם וחבריהם המומים, אוהבים ומתגעגעים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה